ترمیمی

در طول جرم‌گیری دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

مراحل جرمگیری

همان‌طور که میدانید دندان‌ها مهم‌ترین ویژگی تعیین‌کننده زیبایی صورت هستند و اگر دندان‌ها آسیب دیده یا زرد باشند، قطعاً لبخند شما هم زیبا نخواهد بود، این امر علاوه بر مشکلات جسمی، آسیب‌های روحی و کاهش اعتماد به نفس را نیز به همراه خواهد داشت. با این حال، بسیاری از افراد از تمیز کردن دندان می‌ترسند. با وجود تحریک، صداهای عجیب و ناراحتی گاه‌به‌گاه فک، درک دلهره افراد آسان است. اما برای اکثر افراد، جرم‌گیری دندان ساده و بدون درد است. دانستن اینکه دقیقاً چه اتفاقی در طول این فرآیند می‌افتد می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد که از نتایج تازه لذت ببرید. پس تا انتهای این مقاله از فروشگاه اینترنتی آریاتندیس با ما همراه باشید تا از مراحل جرمگیری دندان دندان مطلع شوید.

1. معاینه فیزیکی

بیشتر جرم‌گیری دندان‌ها توسط یک متخصص بهداشت دندان انجام می‌شود. قبل از شروع فرآیند جرم‌گیری واقعی، آن‌ها با معاینه فیزیکی کل دهان شما شروع می‌شوند. متخصص بهداشت دندان از یک آینه کوچک برای بررسی اطراف دندان‌ها و لثه‌های شما برای بررسی هرگونه علائم التهاب لثه (لثه ملتهب) یا سایر نگرانی‌های بالقوه استفاده می‌کند. اگر آن‌ها مشکلات عمده‌ای را تشخیص دهند، متخصص بهداشت دندان ممکن است با دندان‌پزشک تماس بگیرد تا مطمئن شود که ادامه کار خوب است یا ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد.

2. از بین بردن پلاک و تارتار (مرحله اصلی جرم‌گیری)

متخصص بهداشت به کمک آینه کوچکی که آن‌ها را راهنمایی می‌کند، از یک دستگاه جرم‌گیر برای از بین بردن پلاک و جرم اطراف خط لثه و همچنین بین دندان‌های شما استفاده می‌کند. حین انجام این کار صدای خراشیدن را خواهید شنید، اما این طبیعی است. هرچه تارتار در دهان شما بیشتر باشد، زمان بیشتری برای تراشیدن یک نقطه خاص نیاز دارند.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از تشکیل پلاک و سفت شدن آن به تارتار جلوگیری می‌کند. هنگامی‌که تارتار دارید، فقط می‌توانید آن را در مطب دندان‌پزشک از روی دندان‌ها بردارید. بنابراین اگر این بخش مورد علاقه افراد در فرآیند جرم‌گیری دندان نیست، درس مهم این است که بیشتر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

3. مرحله بروساژ با خمیر بروساژ دندان

بعد از اینکه دندان‌های شما کاملاً عاری از تارتار شد، متخصص بهداشت آن‌ها را با یک برس برقی پرقدرت مسواک می‌زند که صدای ساییدن ایجاد می‌کند. اگرچه ترسناک به نظر می‌رسد، اما راهی عالی برای تمیز کردن عمیق و از بین بردن تارتار باقی‌مانده از جرم‌گیر است.

در جرم‌گیری‌های حرفه‌ای از خمیرهایی استفاده می‌شود که بو و طعمی شبیه به خمیردندان معمولی دارد، اگرچه اغلب می‌توانید بین طعم‌ها یکی را انتخاب کنید. با این حال، قوام شنی دارد که به آرامی دندان‌های شما را تمیز می‌کند. اگر کار جرم‌گیری توسط یک متخصص انجام شود، انجام این پولیش دندان دو بار در سال بی‌خطر تلقی می‌شود. اما در خانه به این اندازه با دندان‌های خود خشن نباشید، زیرا مینای دندان را فرسوده خواهید کرد. در ادامه این مقاله از وب‌سایت تجهیزات دندانپزشکی آریاتندیس، نحوه اتمام کار جرم‌گیری به صورت دقیق و با جزئیات ارائه خواهد شد.

4. نخ دندان کشیدن متخصص

چه به طور منظم در خانه نخ دندان بکشید یا نه، هیچ‌چیز بهتر از یک جلسه تخصصی نخ دندان کشیدن نیست. متخصص بهداشت دندان شما می‌تواند بین دندان‌های شما عمیق شود و هر مشکل احتمالی که ممکن است باعث خونریزی لثه شود را پیدا کند. اگر در خانه نخ دندان بکشید، ممکن است این کار بیهوده به نظر برسد، اما داشتن نخ دندان حرفه‌ای می‌تواند پلاک‌ها یا خمیردندان‌های باقی‌مانده از مراحل اولیه تمیز کردن یعنی مسواک زدن پاک کند.

5. شستشو

در مرحله بعد، پزشک از شما می‌خواهد دهان خود را بشویید تا از شر هرگونه آلودگی خلاص شوید. متخصص بهداشت دهان و دندان شما معمولاً شستشوی حاوی فلوراید مایع به شما می‌دهد.

6. اعمال فلورایدتراپی

آخرین مرحله از فرآیند تمیز کردن، درمان فلوراید است. این درمان به عنوان محافظی برای دندان‌های شما برای کمک به مبارزه با پوسیدگی برای چندین ماه آتی استفاده می‌شود.

ممکن است متخصص بهداشت دندان از شما بپرسد که چه طعمی را بیشتر دوست دارید. سپس ژل کف دار (یا گاهی اوقات یک خمیر چسبنده) را در دهان قرار می‌دهند، این ماده روی دندان‌ها قرار خواهد گرفت. مدت زمان قرارگیری ماده روی دندان معمولاً یک دقیقه است. علاوه بر ژل فومی، وارنیش فلوراید نیز با یک برس کوچک روی دندان‌ها رنگ می‌شود. وارنیش فلوراید در تماس با بزاق سفت می‌شود، بنابراین می‌توانید بلافاصله بعد از آن بخورید و بنوشید.

سایر مراحل

جرم‌گیری دندان‌ها دو بار در سال برنامه‌ریزی می‌شود، در حالی که اشعه ایکس معمولاً یک بار در سال انجام می‌شود. با این حال، بسته به آنچه که دندان‌پزشک یا متخصص بهداشت دندان شما در دهان شما مشاهده می‌کند، ممکن است معاینات دیگری را در طول ویزیت شما انجام دهند. برای کودکان، دندان‌پزشک ممکن است سیلانت­های مولر را برای کمک به جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در مناطقی که به سختی مسواک می‌زنند توصیه کند.

چه به اقدامات اضافی نیاز داشته باشید یا نه، نکته کلیدی این است که برای تمیز کردن منظم دندان‌ها به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا از بروز مشکلات به طور کلی جلوگیری کنید. با درک کاری که دندان‌پزشک انجام می‌دهد، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد؛ و حتی ممکن است مشتاقانه منتظر این قرار ملاقات‌ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *